HLD:n markkinointimalli: KOKEILE ENNEN KUIN OSTAT

HLD Healthy Life Devices on ottanut käyttöön markkinointimallin autokaupasta: koeaja ennen ostopäätöstä. Tässä tapauksessa koeajo tarkoittaa sitä, että yritys antaa lymfaödeeman hoitoon kehittämänsä laitteen sairaalaan kokeiltavaksi ilman ostovelvollisuutta.

Toimitusjohtaja Kalle Palomäki kertoo, että koekäyttö johtaa yleensä hankintapäätökseen, koska laite osoittautuu tarpeelliseksi. Siihen ovat olleet tyytyväisiä sekä terveydenhuollon ammattilaiset, että potilaat. Osa potilaista on jopa ilmoittanut koekäytön päätyttyä, että he eivät tule sairaalaan, jos sinne ei hankita laitetta.

Viennissä yksittäisistä maista USA:n osuus on suurin, peräti 90 prosenttia. HLD on kymmenkertaistanut USA:n liikevaihtonsa kolmessa vuodessa.

Lymfaödeema on imusuoniston vajaatoiminnasta johtuva turvotus, joka syntyy, kun imusuonisto vahingoittuu syövän hoidossa. Kyseessä on vakava ja laaja ongelma. Esimerkiksi USA:ssa lymfaödeeman saa vuosittain 800 000 ihmistä. Määrä on suurempi kuin monissa tunnetummissa ja pelätymmissä sairauksissa, vaikkapa Alzheimerin taudissa.

HLD:n kehittämän LymphaTouch menetelmän hoitovaikutus perustuu alipaineeseen. Vaikka lymfaödeema on parantumaton, hoidon ansiosta potilaan turvotus laskee, kipu vähenee ja nivelten liikelaajuus kasvaa.

”Olemme alkaneet saada potilailta viestejä, että he haluaisivat laitteen myös kotiin. Valmistelemmekin nyt toimintamallia laitteiden myymiseksi koteihin sairaaloiden kautta. Tällaiseen toimintaan on myös kansantaloudelliset perusteet, koska terveydenhuoltojärjestelmillä on kustannuspaineita ja niiden tavoitteena on vähentää kalliita sairaalavuorokausia. Koteihin tarvitaan hoitomahdollisuuksia ja -laitteita”, Palomäki sanoo.

Kuluttajille myytävien laitteiden volyymin hän arvioi jopa satakertaiseksi sairaalamarkkinoihin verrattuna. Siinä on kasvuyritykselle haastetta tuleviksi vuosiksi.

Lisätietoa:

Kalle Palomäki, 050 542 2645, kalle.palomaki@physiotouch.com

www.physiotouch.com

www.lymphatouch.com